Als je het gevoel hebt dat je buik dat ongewenste vet heeft en dat het zo moeilijk is om er vanaf te komen, kun je je genetische aanleg of ook je levensstijl en eetgewoonten de schuld geven. Wat de reden ook is, hier vertellen we je wat de eenvoudige voedingsformule is om je te helpen dat vervelende lichaamsvet te verminderen!

Hoewel het op bepaalde gebieden onmogelijk is om vet te verminderen, vragen we het advies van Christmas Abbott, een CrossFit-concurrent en auteur van The Badass Body Diet-boek, om ons te helpen extra vet uit onze buik te verwijderen. Hij slaagde erin zijn lichaam te transformeren door middel van Cross Fit en dieet, dus Kerstmis begrijpt hoe echte vrouwen zich voelen en ook wat ze nodig hebben om het lichaam te krijgen dat ze willen. ‘Voedsel is als de basis van make-up en lichaamsbeweging is het accessoire’, zegt ze. Hij is van mening dat elke maaltijd en snack de trifecta van gezonde proteïne-, koolhydraat- en vetmacronutriënten moet hebben om het totale lichaamsvet te helpen verminderen, wat helpt om dat moeilijke vet dat zich in de buik verzamelt te verminderen.

Kerstmis legt uit dat alle voedingsmiddelen kunnen worden geclassificeerd als eiwitten, koolhydraten of vetten. ‘Je kunt niet fout gaan als je de plaat in drie delen verdeelt en elke sectie vult met eiwitten, koolhydraten en vet.’ Er zijn slechts twee voedingsmiddelen die volgens haar moeten worden vermeden: bewerkte voedingsmiddelen en alcohol, omdat deze bijdragen aan ongewenst vet.

Hoe zit het met lichaamsbeweging? Het is bewezen dat korte, intensieve trainingssessies het buikvet sneller helpen verminderen dan langdurige cardio.